20100902

Jag hade den där intervjun (som jag skrev om igår) idag. Det gick jätte bra, bara det att det var fel förbannade kurs!
Den kursen som jag hade tänkt på var bara för bara för helt nybörjare... jag trodde att det fanns många olika nivåer. MEN i själva verket, så fanns det bara olika nivåer i den här kursen som jag tydligen var på intervju för - som varar i 35 veckor och kostar £300, inte 10 veckor och £85 som jag hade planerat. SÅ det sket sig kan man ju säga. Det fanns en kurs som för människor med olika nivåer i engelskan, som gick ut på dialoger och diskussioner osv. Jag blir så arg när jag målat upp en bild om hur bra den här kursen (som jag "hittat på") skulle vara och hur mycket jag skulle lära mig… så går allt bara upp i rök!? Ska knalla dit imorgon igen och fråga lite om tips...

Efter (den misslyckade) intervjun mötte jag upp med Irene, Adeline och Olivia (svensk tjej som är inne på sin första au pair vecka). Det blev lunch vid "The Cathedral", mycket trevligt, vädret gjorde det inte heller sämre!



   


Efter jobbet mötte jag upp med Emelie. Två övertrötta svenska tjejer som vankar omkring på Tesco, resulterade i många kiknade skratt och desto fler konstiga blickar. Kanske lika bra att inte folket runt omkring förstod vad vi sa.
Jag fick i alla fall med mig 4 liter tranbärsjuice för endast £3 = dagens kap!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0