Torsdagen, den 30:e och sista september

Idag startade jag upp dagen (efter att ha lämnar 5 åringen på skolan) med att pyssla om mig själv lite.

(Ett kort sidospår, den 20 juni fick jag en blånagel på höger stortå, denna drog jag bestämt bort igår.)

Tillbaka till idag...
min ompyssling av mig själv började med att ta bort allt äckligt gammalt nagellack från alla tår och fingrar. Upptäckte med sorg en ny (halv)blånagel på vänster stortå. Sedan klippte jag av mina naglar som jag förgäves försöker få att bli långa och fina. Sen tog jag mig en varm dusch för att bli så där härligt ren, för att efteråt hoppa ner i ett ännu varmare bad! Där låg jag sen och bara gottade mig själv i värmen, med min nya tidning som jag fick av en av de snälla mammorna från 5 åringens skola.

Resten av dagen har varit så där lagom tråkig. Städning, strykning och skalning av äpplen. Men nu ska jag åka iväg för att träffa Irene.



Bild från imorse


ps. min engelska kurs kommer börja nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0