Jag har blivit lurad

Började dagen med att jag blev grund lurad... lagom snopet!

Jag gjorde inte i ordning killarnas lunchlådor igår, vilket innebar att jag blev tvungen att göra det imorse. Snoozade i ca.40 min tills jag till sist stängde av alarmet. Kollade upp på väggklockan och insåg att klockan var 07:18. Kliver raskt upp ur sängen, drar på mig de närmsta kläderna som var inom mitt synfällt. Öppnade dörren, och där stod den äldsta killen (5år) som precis skulle se om jag behövde väckas till liv. Konstigt tänkte jag, jag har inte försovit mig... Kom ut i köket, insåg att klockan inte alls var 07:20, utan 07:33!! Klockan 07:30 ska jag nämligen vara klar för att hjälpa den äldsta killen att göra sig redo för skolan. Min väggklocka hade med andra ord gått 13 minuter för sent!!! GAAAH, vad jag fick bre smörgåsar med speeeed!!

Man kan tänka sig att 13 minuter inte är så mycket. Men 13 minuter, är en evighet på morgonen. Bara 2 minuter kan göra skillnad, 2 minuter kan innebära att vi inte behöver springa till skolan, eller att jag faktiskt kan gå på toaletten innan vi sätter oss i bilen på väg till skolan. 13 minuter – avgör allt (iaf på morgonen).



Men jag grejade biffen, galant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0