7 års olycka?

Körde hem från Salisbury igår. Klockan var omkring 22:20. Tänkte på hur bra veckan varit, lugn och skönt med roliga upptåg. Sista sträckan innan jag kommer till huset, består av en lång nedförsbacke. När jag inte har brottom, brukar jag där helt släppa gasen, och bara sakta rulla ner. Efter halva vägen, när backen började plana ut igen. Fick jag ett möte med en annan bil. Då det var helt kolsvart, kör jag automatiskt lite till vänster för att underlätta mötet. Precis när den andra bilen passerar. PAAANNNG!!!!

Kunde för att i världen inte förstå vad som hänt. Kör in mot sidan, kollar åt vänster, ser att sidospegeln saknas, bara själva spegelglaset. Ingen skada på själva bilen på något sätt, förutom att glaset saknades. Chockad som jag var, vände jag och körde tillbaka. Såg en sopptunna som stod ca 15cm ut i gatan...

Om jag inte hade fått en möte precis då, precis där... då hade jag inte kört mina ca.10cm längre åt vänster, precis då, där. Då hade jag inte heller bangat in i denna förbannade jäkla sopptunna, som någon lat jävel inte kunde hålla på sin uppfart! Lite längre fram hittade jag spegelglaset, krossat.

Med gråten i halsen, och den krossade spegeln, körde jag hem till huset och berättade vad som hänt. Jag tror att det kommer bli bra. Det måste det!



Nej men annars har veckan varit super!!! Numera är jag Honey Blonde, vilket jag tror att jag kan vänja mig vid!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Oj, shit! :/ Vad sa familjen?

2010-09-18 @ 11:46:15
URL: http://olivenpiven.blogg.se/
Postat av: elinpe

De jublade inte direkt... men de var tacksamma för att jag berättade som det var. Pappan ska försöka köpa en ny spegel idag. Håller tummarna!!

2010-09-18 @ 13:13:02
URL: http://elinpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0