20100928

Idag har jag haft min andra lektion i Interior Design. Vår första uppgift är att (på papper) inreda en lägenhet med Moroccan style för en familj bosatt i Bristol. Vi ska göra planlösningen med väggar, fönster, dörrar och inreda med belysning, möbler, gardiner, kamin ec., på ca 45m² stor golvyta. Vi ska även bestämma materialet på golv, väggar tak, tyger, ja allt. Det ska vara inrett med ett kök, matplats, vardagsrum, hall och arbetsplats, och gärna ha stora fönster/dörrar ut mot trädgården. Sen är det en lista med diverse andra kriterier och önskemål som denna påhittade Bristol familj behagar att ha.

Vi började skissa på vår "floor plan" idag. I början stod det helt still i mitt annars livliga huvud, hade inga som helst idéer på något plan. MEN när väl idéerna började trilla ner, då började det bli svårt. HUR i helskotta ska jag få ner alla dessa idéer på papper? Eller få rum plats med alla dess idéer på en 45m² stor yta? Men jag antar att det är det som kursen går ut på, att lära sig få sina idéer att fungera i praktiken och inte bara i fantasin. Vi får se hur det går...

Nu ligger jag i sängen och inväntar maten…


Kommentarer
Postat av: Olivia

Du har ju i alla fall ideer! Det är minsann inte att klaga på! ;O

2010-09-28 @ 22:37:10
URL: http://olivenpiven.blogg.se/
Postat av: Ekelund, Bo

Hej Elin! Du kanske tyckte att jag var "lite väl fjantig"? För din mormor, Ingrid, fick ett meddenande från dig på sin födelsedag förra lördagen.



Ha det så bra! Hälsningar Anna.Lena samt Bosse

2010-10-09 @ 10:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0