20100920

Måndag igen, efter en skön helg. Lördagen gick först åt till att laga backspegeln, vilket som bekant avklarades! Kvällen spenderades tillsammans med Jannike, Irene och Olivia. Innan vi rullade ner till stan för att dansa bort lite kalorier, lekte vi "bli vackra med ett glas vin i handen" hemma hos Jannike. Inget extremt eller speciellt hände, bara en allmänt trevligt rolig "girls night out".



fotbolls match stod på schemat på söndagen, sov jag över hos Jannike. Skönt att inte behöva ta taxi tillbaka till huset på lördagskvällen! Men innan matchen, var planen att vi skulle möta upp med Olivia och Irene för frukost inne i stan. Men 10 minuter innan vi skulle mötas, fick jag ett sms "Good morning... we're just awake...". Men det var inget att hänga läpp för - frukost skulle ätas i alla fall!

Då det var "Salisbury food festival" på torget, var det bara att välja och vraka bland alla olika tält fullproppade med mat i. Jag började med en pannkaka toppad med jordgubbar och grädde, Jannike med två vårrullar. Sen gav jag mig på en kyckling-curry gryta med ris och Jannike en soppa. Bättre mat efter en utekväll får man leta efter!!

Sen gav vi oss iväg till Downton för matchen. Det var "the Reserve team" dagen till ära, vann med 8-2. Den första halvleken kändes som en evighet. Den andra gick snabbare, men det kändes som att vi spelade i slow motion. Det var skönt att springa av sig lite!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0