Med spindlar som krälar i bäckmörker

Fredagen fortsatte lite svajigt.

När jag i min ensamhet satt och strök under dagen, slutade snopet strykjärnet att fungera. Strömmen hade gått i vissa delas av huset, bland annat köket med kyl och frys… Då också telefonen var en av dessa delar i kombination av att min mobil hade runnit ut med pengar, blev det för mig att störta ut till bilen för att fara iväg till affären i försök att fylla på denna med pengar… vilket inte gick. Men den (då) snälla kassörskan lånade mig hennes telefon. Med instruktioner från pappan här i familjen lyckades jag ändå inte få igång strömmen när jag genomblöt av regnet kom tillbaka till huset igen... Men nu vet jag hur det går till, till nästa gång! Man ska se möjligheter och inte hinder...

Kvällen tillbringade jag här i huset, barnvakt stod skrivet på planeringen. Satt i soffan och pratade med Simon via skype. Omkring 22 blev ALLT svart. Inte själva datorn som fortfarande gick på batteriet. Men allt annat… denna gång var det inte bara ”vissa" delar av huset som var nerlagt, nej, det var hela byn. Lite halv jobbigt måste jag säga. Lyckades iallafall hitta en ficklampa, dock med galet dåligt batteri och slutade att fungera efter en kvart. ! Trots att det under en burk som stod upp- och ner på golvet, krälade en galet stor spindel (som jag fångat tidigare under kvällen) - SÅ överlevde skräcken!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0