20101013

Under hela dagen, har jag haft en känsla i kroppen, som att det varit torsdag... bra eller dåligt? Det vet jag inte. Men nu sitter jag här i sängen med nytvättade lakan och väntar på att somna. Är helt galet trött. Vaknade upp flera gånger under natten till idag, klarvaken och var redo att gå upp och jobba. Men då klockan bara visade 3, 4 respektive 5, så somnade jag lyckligt vidare. MEN sen när klockan ringde och gnällde att den var 6:45, då, då var det grus i ögonen så det knastrade om det! Hade det varit bättre om jag gått upp vid 5, när jag var klarvaken? Det vet jag inte heller... men om samma visa utspelar sig inatt, då, då ska jag fanemig testa!

Idag var jag för andra gången på min "English conversation class". Det var bättre den här gången, vi var hela 6 stycken! Varav 5 au pairer. Vi hade som läxa från veckan innan att förbereda ett tal om kvinnor och jämställdhet. Då jag har varit upptagen med annat som jag värderar högre på listan, vaknade jag upp imorse totalt oförberedd. Beslöt mig om att enbart prata ur egen synvinkel. Men det slutade med att jag gick till skolan med burka... ja faktiskt. Dock inte på mig, utan i en påse i handen!

Jag berättade nämligen för mamman här i familjen om min läxa, så vi började diskutera lite. Visade sig att hon hade mycket att berätta om hennes period då hon jobbade i Afghanistan. Även fast jag inte hade skrivit ner mer än ett par stavelser innan, så blev det faktiskt ett riktigt bra tal... faktiskt.




En precis lika dan burka som den mamman lånade ut till mig.
Den som känner mig, vet att det inte är mina ben på bilden!



och nej... jag vågade inte prova den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0