Well done!

Idag fyller min (italienska vän) Irene 20 år, till det säger jag Happy Birthday and Well done!! Det sist nämnda är nämligen hennes favorituttryck som hon också använder ett antal gånger i kvarten, men det är lika charmigt varje gång vill jag lova!

     
skoja inte! vad vi har klippt, klistrar och riktigt lagt ner våra själar på denna affisch.
Personlig, det blev den!!


Förutom här i huset, är nog Starbucks den plats där jag (tillsammans med au pair vännerna) spenderar mest tid. Det var också där som dagens födelsedagsfirande tog av stapeln. Ett super bra ställe, sköna soffor/fåtöljer, lagom hög musik, goda mackor/kakor och chai latten är inte att tala om. Men det är INTE bra för ekonomin... Man kan ju inte få allt.

Jag tror att den störta delen av den lilla veckopeng som jag faktiskt får, går till Starbucks. (Precis som parkering, mobilen och diesel. Så där lagom roliga saker att spendera sina slantar på.) Men vad ska man göra... som au pair har man (inte jag) så mycket till val. Hitta på något, det vill man göra, så som spendera tid med vänner. Men vart?

Alla (vänner) bor i olika delar av Salisbury (om inte utanför), varav det (för mig) tar mellan 15-30 minuter (med bil). In till "stan" kan alla komma mer eller mindre utan problem. MEN nu när det börjar bli kallt, då fungerar inte riktigt picknick i parken längre. Ett kafé blir helt enkelt dessvärre ett måste… jobbiga tider det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0