Vård av sjukt barn

07:30 ska jag vara redo att börja jobba = hjälpa den äldsta pojken att äta frukost. Idag drog jag på att gå upp tills in i det sista.. gick upp 07:26 :) Klädde på mig och gick till jobbet. Fick veta att den yngsta pojken varit är magsjuk och gjort sitt behov 8 gånger under nattens gång. (Antagligen därför det blev lite fel igår). När jag kom tillbaka efter att ha lämnat den äldsta pojken i skolan, blev/är min uppgift att ha uppsikt över den här pojken som är sjuk. Det började bra, lekte lite lätt, sen tog jag fram min Pettson och Findus bok som jag hållit gömd på mitt rum. Hann läsa halva boken innan han somnade ca. kl.10. Jag bar upp honom till hans rum och sen dess har han legat och sovit. Ärligt så har jag varit livrädd för att väsnas, har smugit runt här i huset som en liten mus för att inte väcka honom. Men nu tänker jag fortsätta läsa PS, I love you



Håll tummarna för att jag slipper få samma skit!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0