Upp som en sol - ner som en pannkaka

Idag börjad allt jätte bra! Lekte med lego och läste en bok med den äldsta pojken (4år) på morgonen. Körde honom till skolan kl.8:30. Pratade med några mammor på skolgården, vilket kändes jätte bra! Körde hem, fixade mina "sysslor". Tog en power walk i en timme, riktigt skönt! Tog det allmänt lugnt. Hämtade upp minsta killen(2½år) kl.17 - gick jätte bra. MEN när vi kom hem... då! Vill inte gå in på detaljer, men efter mycket gnäll slutade allt tills slut bra :) Läste en saga för barnen och dem somnade som stockar - BRA Elin!

Mer otur än mig kan man inte ha just nu känns det som.. Tanken var att jag skulle börja läsa en eller flera kurser när jag kom hit, dels för att lära mig engelska – men framför allt för att träffa folk. MEN alla kurser som jag kollat på så här långt har redan börjat och är på väg att avslutas, och startar om på ny kula i SEPTEMBER! Jag ska åka hem i oktober!!! Nej, sämre tajming för jag leta efter. Men jag ger inte upp, jag ska höra med ett par till skolor till innan jag hoppar ner i graven. Dessutom har jag tagit kontakt med ett fotbolls lag, men såklart är det slut på den säsongen också, men de ska börja träna igen i början av juni - jag håller järngrepp om tummarna just nu!!

Nej men annars ser allt jätte ljust ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0