Med solen i ryggen


Måste erkänna att jag har varit riktigt avundsjuk på vädret hemma i Sverige förra veckan. Tropisk hette som Linnéa beskrev den med. MEN den har kommit hit också kan jag meddela :) Jag har ärligt talat inte sett ett endaste litet moln sen i torsdags!! Klaga - det får jag helt enkelt göra en annan dag.

Helgen har varit helt stört skön.
Inte ett moln, så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn på flera dar


Lördagen var helt klockren, jag viste att stranden skulle vara fin, men den var helt över förväntan galet fin, staden var i sig över förväntan helt underbar!


   
(Bilder från i lördags - Bournemouth med Emelie, Camilla och Rebecca)


Söndagen spenderade jag mestadels för mig själv (på egen begäran)... sov till kl.09:50 (har inte sovit så länge på jag vet inte hur länge), satt ute i solen och åt frukost, kollade på när killarna lekte i trädgården. Runt kl.11 tog jag mig en promenad – på ett stort fält bredde jag ut picknickfilten, tog fram tidningen, åt lite vindruvor, tuggade lite på min baguette med svensk hushållsost från IKEA, drack min lemonad och mitt iskalla vatten. Runt kl.15 kände jag att ryggen började bränna lite väl mycket... så jag traskade ner till huset igen och spelade lite fotboll med killarna, fick mig ett glas med rosé till middagen som vi åt ute i solen. Min helg har helt enkelt spenderats mycket i solen om det inte har framgått genom mina små rader. Dessutom fortsatte jag idag trenden genom att inviga de nya solstolarna familjen har införskaffat. Fortsatte även min nyblivna tradition att stryka utomhus med solen i ryggen (…och vinden i mitt hår). Imorgon ska det tydligen bli molnigt på eftermiddagen… får passa på att fullfölja traditionen och passa på att stryka på morgonen, också då förhoppningsvis iförd bikini i solskenet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0