Mitt nya liv som tomat

Dagen till ära har jag spenderat i Swindon, som ligger 1h bilresa härifrån - där det var en 6-a-side football tournament. Idag har jag alltså spelat fotboll för Salisbury city football club och det gick helt åt helvette! Kanske inte åt helvette... men mindre bra. Väldigt ovant att spela fotboll, dessutom på en liten plan med 6 personer/lag. På det får jag kämpa för att få fram varje ynka stavelse... inte på grund av min dåliga engelska som man skulle kunna tro - utan på grund av min helt galna heshet! Lagom pinsamt att sätta sig i bilen på morgonen... jag blev upplockad av en av tränarna tillsammans med två spelade, det gick sådär med att presentera sig. Men allt eftersom, fick jag till en relativt bra teknik med att pressa fram mina ord mer eller mindre utan problem. Det var i alla fall jätte kul att spela, och folket i laget verkar jätte trevliga. Jag ser fram emot i slutet av juli då träningarna drar igång! Till dess får jag försöka få upp konditionen på egen hand… 

Precis som jag beskrev i mitt förra inlägg, så kan jag alltså nu visa mig utomhus igen utan att känna mig som en soppkvast i håret... istället får jag nu känna mig som en tomat med vita ringar runt ögonen! Jag hade helt glömt bort att ta på mig solkräm på morgonen… och det gick jag sota för! Även fast jag fick låna kräm av en tjej i laget på dagen, så var det anmärkningsvärt för sent. Antar att jag har gått runt och kisat hela dagen, då jag fortfarande har min vanliga hudton runt ögonen (,alltså vit). Men någon måste väl se ut så också… kanske?


PS. Idag har jag sett Englands äldsta träd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0