Ikapp?

Det är idag fredag.. och jag har fortfarande inte skrivit om i söndags - den sista dagen på min underbara helg!! ILLA ELIN!!!!


20100606 ♥

Den jobbigaste dagen på otroligt länge.. att säga hejdå! Dagen började dessutom med huvudvärk, dock självförvållat från kvällen innan. Men jag bortsåg från den och träffade Josefin strax efter kl.08, mkt mysigt att sitta på en bänk i morgonsolen och bara prata om livet i stort! Sen gick jag hem till Simon igen och sov vidare. Efter ett par extra timmars välbehövlig sömn åkte vi hem till mig, där det vankades pastasallad och mammas paj, vilket ALDRIG sitter fel i magen! Som vanligt när jag ska någonstans, blev det sen lite smått panik från min sida... vad skulle jag ta med mig till England, vilken väska? På vägen till Sverige hade jag inget incheckat bagage, eftersom det kostar extra med Ryanair... MEN på vägen tillbaka till England skulle jag färdas med British airways - där det ingår ett incheckat bagage på 20 kg - JA TACK! Till sist fick jag iaf med mig ett par tröjor som jag inte hade fått med mig första gången + mina fotbollsskor och benskydd (alltid bra att ha). Sen var det dags för avsked… vill inte gå in närmare på det. Jag fick äran att bli eskorterad av Pappa till Arlanda, vilket var jätte trevligt. Länge sen som jag har pratat med honom, liksom bara med honom. Sen blev jag ensam… sov nästintill hela flygresan, otroligt skönt! Emelie mötte upp mig på Heathrow - galet snällt! Landade här "hemma" i Salisbury igen strax innan kl.01.











Sen jag vaknade på måndagsmorgonen har jag egentligen varit trött… därav den dåliga uppdateringen. Dessutom har jag nu fått börja om med att sakna alla, vilket är ledsamt. Jag har mer eller mindre spenderat mina lediga timmar den här veckan med att läsa och sova. Läste ut Twilight igår kväll, så måste köpa New moon (fortsättningen efter Twilight) imorgon, så att jag har något att göra på dagarna nästa vecka...


(skönt att se, jag är inte den enda som är trött här i området!)

Igår fyllde den yngsta pojken 3 år. Därför tog mamman i familjen med sig pojkarna och mig själv in till Salisbury för en Afternoon tea - så nu har jag äntligen ätit scones och druckit te på äkta brittisk vis!

I förrgår ringde den fotbollstränare som jag har haft lite kontakt med tidigare. Jag ska vara med i en turnering nästa söndag… känns otroligt bra att jag inte har spelat fotboll på över 6 månader! Tur att jag fick med min mina skor hemifrån iaf :) Måste ut och tjuvträna lite i helgen…

I förrgår fick jag dessutom höra att Rebecca (min svenska au pair vän som bor i Bournemouth) ska åka hem idag fredag. På det ska Camilla (min danska au pair vän) åka hem inom en månad. Sen ska Emelie (min andra svenska au pair vän) sluta den 20:e juli. Alla ska åka hem på grund av deras familjer... just nu känns det för bra för att vara sant att jag trivs i min familj! Är det är en tidsfråga innan det händer mig något dumt...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0