Idag är det fredagen den 25 juni

Det betyder att jag nu har varit en au pair i 2 månader - TVÅ MÅNADER! Det är så lustigt det där med tiden... hur det kan kännas så olika. Om jag tänker i det perspektivet att jag saknar alla mina nära, då känns det som att jag har varit här i en evighet... men om jag tänker utöver det, så känns det som att jag nyss kom! 2 månader avklarade, 4 kvar.

Att det är fredagen den 25 juni betyder också att det är midsommar... den dagen på året som "man ska" spendera med sina närmsta vänner och/eller familjen. Det är dagar som denna som hemlängtan smyger sig på så där extra mycket. Jag tänker tillbaka på mina senaste midsomrar... ingen lik den andra, men alla härliga på sitt eget unika sätt! Men en sak med kvällen är bra, det är att jag inte behöver samla sju olika sorters blommor för att lägga under kudden inatt, jag kommer drömma om min älskling i alla fall!



Årets midsommar bild - Pitton, 20100625


Även fast jag inte får spendera årets midsommarafton med mina fina nära vänner där hemma. Får jag spendera den med två nära vänner här! Då filmkvällen blev inställd igår, tar vi igen den ikväll. Så kl.19 bär det av med en kudde och datorn under armen till Emelie för att kolla på Taken (vilket är en film som jag inte rekommenderar för min mamma & pappa)!


Kommentarer
Postat av: Nöten

Jag drömde om dig också älsklingen min

2010-06-27 @ 11:04:39
Postat av: Nöten

Jag drömde om dig också älsklingen min

2010-06-27 @ 11:06:41
Postat av: Elin

♥ Hoppas det var en fin dröm, precis som min :$

2010-07-02 @ 20:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0