Spöregn och blånagel

Idag har det spöregnat i stort sett konstant hela dagen.. inte mår jag bättre av att höra hur galet varmt det är uppe i Norden för tillfället... Men jag är glad för deras skull, långt inne i skälen är jag glad! Jag måste bara få ner mina aggressioner om duvor först! TRÖGARE odågor får jag leta efter! Fick stå och tuta på ett par stycken i flera minuter innan de fattade att det kanske inte var så bra att stå mitt i vägen och picka i asfalten... sen 5 minuter senare fick jag göra samma sak igen med en annan av samma ätt. NEJ usch för duvor i trafiken!

Ointressant eller ej. Efter fotbollsturneringen som jag spelade för några veckor sen, fick jag en halv blånagel. Innan turneringen var den så gott som precis utvuxen igen efter min förra blånagels existens. Men då bara halva nageln blev blå efter turneringen, fanns mitt hopp fortfarande där, att nageln kanske skulle få sitta kvar för en gångs skull. Igår hade jag min första träning med Salisbury city football club, vilket i sig var jätte roligt! Idag såg jag dock med vrede att min halva blånagel, gått över till en hel blånagel. Hela stortån har pulserat hela dagen, varje steg jag har tagit har påmint mig om dess existens. Noterade datumet i min almanacka, ska se hur lång tid det egentligen tar för den att bli "normal" igen - även fast normal för mig, de senaste 6 åren har varit att ha en eller två blånaglar, eller en eller två naglar som är på väg att växa ut igen efter att ha tappar en eller två blånaglar...







Ps. Ikväll har jag pratat med Linnéa, Pappa, Mamma, faster Ann-Marie samt skymtat kusinerna Nikolina, Josefin och Benjamin på skype! Sen ringde dessutom Camilla från Danmark


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0