Jag får Europa att hoppa

Kanske lite att överdriva... men i alla fall en franyska och en italienska dagen till ära!


Hemkommen efter min date med Adeline och Irene. Satt på en pub och pratade i ett par timmar - mycket trevligt!

Jag tycker att det är kul att träffa folk från andra kulturer, vi började prata om filmer, så kom vi in på dubbade filmer. De kunde bara inte förstå att vi i Sverige faktiskt kollar på till exempel serien Vänner eller Twilight filmerna på original språket. Precis som att jag inte kan förstå hur man kan kolla på Vänner dubbat till italienska respektive franska...

Kommer ihåg när jag, mamma och Linnéa var i Spanien sommaren 2005, när vi kollade på Lost med spanskt tal - det var ärligt talat bland det löjligaste jag varit med om! Men har man inget annat att jämföra med så… men kan ändå inte förstå, jag menar - kolla på läpparna - det stämmer ju inte någonstans! Nej jag är glad att jag är uppvuxen i Sverige, där vi lever i ett samhälle (oftast) utan dubbade filmer!





Konstigt att det kan kännas som höst i mitten av juli? Vi passade i alla fall på att ta några bilder i "sommar" regnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0