Halftime

Idag var det tre månader sen som jag med darrande ben stod och väntade på min Au pair familj på Heathrow. TRE MÅNADER - det innebär att jag har tre månader kvar här i Englands Salisbury. Kan inte förstå att det redan har gått halva tiden, eller ja... det har ju i och för sig hänt väldigt mycket på dessa tre månader, jag har träffat många nya vänner och fått mig otroligt många härliga skratt. Men ändå - halva tiden, redan?

Tror dessutom att min nästkommande halva kommer springa förbi: Simon kommer vara här onsdag kväll till söndag kväll. Mamma och Pappa kommer vara här nästkommande torsdag till och med nästkommande söndag. Och helgen efter det börjar min 2 veckor långa semester. Och när min semester är slut, kommer det redan att vara september!! I september håller jag dessutom tummarna för fler besök från det avlånga landet i norr samt landet nedanför med det konstiga språket.



 


Det har varit en galet lång dag. Kl.08:20 pratade jag med Simon på skype. Kl.11 bar det av in till Salisbury för att möta upp med Jannike. Kl.14 kom jag hem till huset igen, det vankades födelsedags kalas. Trevligt kalas, även fast jag kände mig lite vilsen bland alla främlingar vissa stunder. Agerade fotograf med mammans nya knallrosa kamera. Kl.19:30 bar det av in till stan igen för att träffa Emelie och Irene. Kl.22 landade jag här i mitt rum igen. Nu kl.23:45 ska jag förbereda pojkarnas lunchlådor för imorgon. Yippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0