En bra dag

I vanliga fall så brukar jag ta bilen och hämta upp den äldsta killen från skolan. Men igår kom mamman i familjen hem tidigare från jobbet, så vi tog tillsammans med hunden en promenad dit. "En skön promenad i solskenet tänkte jag". En marsch med svetten som lackar blev det - men det var en upplevelse! Tillbakavägen blev lite lugnare, då blev vi ju tvungna att ta hänsyn till en fyraårings ben också. När vi nästan kommit ut ur skogen som vi genat genom, hoppar det fram ett par rådjur - hunden hoppar efter. Han (hunden) försökte hoppa igenom ett taggtrådstängsel... vilket resulterade i en lätt operation idag. Han fick sy igen sin uppslitna armhåla...

Tack vare att pappan i familjen är i Frankrike och att mamman blev tvungen att åka in med hunden för operation imorse, blev jag barnvakt. JÄTTE ROLIGT! Vi sprang runt och lekte i trädgården i en timme, spelade fotboll, hide and seek, monster (=jag springer runt och kittlar dem) och avslutade med piruetter (jag bär dem och snurrar runt som en helikopter). Länge sen jag hade en sån intensiv med härligt rolig morgon!

Sen bar det av in till Salisbury för att först möta upp med Emelie och sen Adeline. Spännande att träffa en ny Au Pair, Adeline kommer ifrån Frankrike och har bara varit här i knappa två veckor. Vi hade en liten härlig picknick tillsammans med ca 100 andra flugor som svärmade ovanför våra (framförallt mitt) huvuden. Drar sig till skiten? Förutom flugorna så var det jätte trevligt!!!

  

När jag kom hem igen vankades det ännu mer lek ute på tomten, barnen var fortfarande som små änglar! Innan jag åkte iväg till Emelie igen för en filmkväll sprang den yngsta pojken ifatt mig på uppfarten "Can I give you a kiss goodbye?". Självklart fick han det!

Två filmer senare, bar det iväg till Southampton... Emelie skulle få besök från Sverige. Då det inte gick att ta sig ändå fram till våran lilla byhåla till stad, fick jag hjälpa till att få hit hennes vänner. Det var ett nöje att bjuda igen, då Emelie körde mig hela vägen till och från Gatwick när jag gjorde min tripp hem i juni.

Landade igen här i sägen för en stund sen! NU ska jag sova :)


Ps. Det här var en engångsföreteelse... egentligen tycker jag inte om långa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0