Tiden går..

Jag fick ett mail av min kära mamma igår, hon undrade om jag levde. Därför känner jag att det kanske kan vara dags att uppdatera här lite!

Idag är det den 2:a december, 1:a advent har passerat och jag har idag 9 dagar kvar i England.


När jag vaknade upp imorse, kollade med nyvakna ögon ut genom fönstret. Min första tanke Åhh... inte en till grå dag. Sen insåg jag, det var inte alls var grått ute, det var VITT! kanske 5cm nysnö låg på marken. Snopet! Och snö = ingen skola. Så idag har jag haft snöbollskrig, gjort snölycka, snöängel och åkt pulka. I detta nu så åker pojkarna pulka efter pappans Land Rover ute i hagen. Jag å andra sidan håller mig inne i värmen. Fötterna var så där lagom stelfrusna sist jag var ute.

Imorgon hoppas jag på att skolorna åter är öppna, så att jag kan träffa mina vänner inne i stan istället för att vara "insnöad" här i huset. Men jag ska inte hoppas på för mycket!



Ut genom mitt fönster.

Detta får alltså stan att mer eller mindre stanna. Vinterdäck är inte att tala om...


Här som följer är några bilder från i lördags, då jag och Jannike for iväg till Oxford.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0