20 is plenty

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!

Nu sitter jag äntligen här i lite lugn och ro. Började på att skriva det här inlägger igår som jag "lovat", men det kom annat i vägen, som att svara på alla mina fina gratulationer! Har inte hunnit svara dig än Mormor, ska göra det nu alldeles strax!

SÅ ALLTSÅ... På onsdagskvällen hämtade jag upp Simon på Gatwick. Det gick förvånansvärt bra att köra dit på egen hand, tog bara 2½ timme! Ställde mig i ankomsthallen precis kl.20:00, då han skulle landa. Helt underbart att få se den där blicken igen!!! Då jag visste om att M25:an (vägen hem) var avstängd, spenderade vi vår första timme i bilen med att försöka hitta en annan väg mot Salisbury. MEN vi lyckades svänga av på fel avfart och hamnade på den avstängda M25:an i alla fall... men gott sällskap förkortar resan - hemresan tog över 4 timmar - kändes som 2! Dock kände mina fötter och ben av bilresans riktiga längd.

Helgen bara svischade förbi. Vi spenderade torsdagen inne i Salisbury, sen blev det kina mat uppe på B&B rummet. Jätte mysigt ställe föresten! Ett sånt typiskt Engelskt hus, exakt samma planlösning som det huset jag och Emma bodde i när vi var i England för exakt 4 år sen! Vi spenderade iaf 3 nätter på detta söta B&B, dock fick jag inte äran att äta någon "British Breatkfast", då jag behövde vara tillbaka här i mitt "au pair hus" kl.07 för att börja jobba på mornarna.

När jag vaknade upp på lördagsmorgonen fyllde jag 20 år! Tänka sig va?! Att jag har blivit vuxen, i alla fall på papper! Efter en rejäl sovmorgon tog vi oss till New forest - som för de som inte vet, är en gigantisk stor nationalpark/naturreservat. Så fort vi såg den första skylten med en text som löd något i stil med "Welcome to New forest" började vi se dem - HÄSTARNA. Hela New forest är nämligen bebott med vildhästar. Galet lustigt att se hästar vanka omkring på gatorna. Tror vi såg fler hästar än människor! Även kossor, åsnor och stora suggor vankade omkring hejvilt! Efter att ha åkt runt på ett flertal campingställen som varit överbokade lyckades vi hitta en med plats för vårt lilla belånade tält från min au pair familj. Sen efter mycket trixande och fixande med att få upp detta lilla söta tält bar det av in till Southampton. Efter lite shopping spenderades natten i tältet.

Söndagen blev en enda lång sovmorgon tror jag, otroligt härligt! Tog en promenad i skogen och slog följe med tre av alla dessa hästar, en liten lustig känsla. Kl.20:10 började mina längst 2 timmar i hela mitt liv tror jag - bilresan - efter att ha lämnat av Simon på Gatwick. Något som jag inte gärna gör om... Men jag är super nöjd med helgen och allt som den innehöll! ♥


Kommentarer
Postat av: Nöt

Flygresan hem från sydafrika var inte så kort den heller älskling... avståndet stoppade oss inte - snart slipper vi flygplatserna, ett tag iallafall.



Hoppas helgen med familjen blir fin den också



Puss

2010-08-05 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0